AK Parti, Ensar ve muhacirden Bozkurt masalına...

AK Parti 2002 yılında hukuk, demokrasi ve özgürlük gibi temel insani değerleri esas alan bir siyasi yaklaşımla yola çıkmıştı. Her ne kadar bazıları bunun yalancı bir bahar olduğunu iddia etse de aslında bu değerler konusunda önemli mesafeler almış, toplumda buna inanmıştı.

Sonrasını biliyoruz, AK Parti bütün bu değerleri adeta yok saymış ve popülizmin sert rüzgarlarıyla başka bir iklime yelken açarak dindar-muhafazakar kesimlerde safları sıklaştırıp sadece seçim kazanmaya odaklanmıştı. Bunun için çok fazla bir gayrete ihtiyaç yoktu, zira “Ümmet, Rabia, beka” gibi kavramlar popülist politikaların başarısı için yeterliydi.

Nitekim Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, bu kavramlar üzerinden öyle bir rüzgar estirdi ki özellikle dindar-muhafazakar kitlede güçlü bir motivasyon dalgası yaratmayı başardı.

O güçlü mesajları kısaca hatırlamakta yarar var.

-”Kendiniz için, Türkiye için, ümmet için, insanlık için kurduğunuz hayalleriniz olsun. Hep söylediğim gibi ‘Aşkınan koşan yorulmaz.’ Yorgunluğu hissettirmeyecek, sizi geceleri dahi ayakta tutacak, koştukça daha da ileriye gitme isteği uyandıracak idealleriniz olsun.”

-“Bu millet tarihi boyunca mazlumlara Ensar olmuştur. Biz asırlar öncesine gittiğimizde yeri gelmiş muhacir olmuşuz yeri gelmiş Ensar olmuşuz.”

İşte böyle bir gelenekten gelen AK Parti, bugün artık ‘Bozkurt şarkıları’ söylüyor. Dışarıdan bakınca dramatik bir durum olarak görünse de aslında dindar-muhafazakar kesimlerin genetiğinde zaten var olan ‘aşırı milliyetçi’ duygular şimdi gün yüzüne çıkıyor o kadar…

Dolayısıyla çok fazla heyecanlanmaya gerek yok. Kuşkusuz sadece dindar-muhafazakar kesimler değil, sağı ile solu ile hepimiz “Ceddin deden, neslin baban…” hamasetiyle coşan ve de dünyaya meydan okuyan bir milletiz.

Biliyoruz ki AK Parti yola çıkarken dillendirdiği demokrasi, hukuk ve özgürlük söylemlerinden çark etti. Ama sonra rota değiştirerek girdiği “Ümmet, Ensar, muhacir” sokağını da çabuk terk etti.

Talihsizliğe bakın ki bu parti şimdi kendisine Bozkurt mitolojisine dayalı yeni bir kök arıyor. Öyle ki MHP’den çok, AK Partili yöneticiler, bakanlar, milletvekilleri neredeyse koro halinde Bozkurt’un faziletlerini anlatıyorlar. Kısacası AK Parti, mitolojide anlatılan o demirden dağları eriterek Ergenekon’dan çıkarken, Börteçine adındaki dişi kurt (Bozkurt’un) peşinde, dindar kesimlerin yabancısı olduğu yepyeni bir politik hedefe doğru yürüyor.

AK Parti’nin yeni yolculuğuna katkı olması açısından ‘kurt’la ilgili kısa bir mitolojik özet vermekte yarar var. Wikipedia’da yer alan bilgiye göre, yol gösterici, kutlu kurt, tüm Türk ve Moğol boylarının ortak ongunudur (totem). Bazı Türk ve Moğol boyları, soylarının bu kutlu varlıktan türediğine inanırlar. Çoğu zaman soyun bir kolu Gökkurt’tan, diğer kolu ise Gökgeyik’den gelmektedir. Kurt sürülerinin başında bulunup idare eden kurtlara da Gökkurt denilir. Kaskır ve Börü kelimeleri de değişik lehçe ve şivelerde kurt demektir. Bozkurt gökyüzünü temsil eder. Alageyik ise yeryüzünün simgesidir. Göktürklerin gök (mavi) bayraklarında kurt başı resmi vardır.

Ancak kurt sadece Türklere ait bir mitolojik simge değildir. Kurt Hint toplumundan, Türk ulusuna, Greco-Roman ve Germanic kültürlerden, Baltık-Slav kültürüne, oradan Britanya adalarının kadim toplumu Keltlere, oradan da Kuzey Amerika’ya kadar uzanır. İtalyan (Roma) mitolojisinde ise, Kurt sadece Tanrı, Ata, yol gösteren rehber motifi ile değil; besleyen, büyüten rolü ile çıkar karşımıza.

Şimdi günün sonunda gördük ki AK parti ve büyük ölçüde İslamcı kesimler milliyetçilikle aralarındaki duvarı yıktı, ümmet, Ensar ve muhacir diye uzaktan sevilen hayallerinden vaz geçti. MHP ile girilen ortaklıktan sonra Kürtlerle arasındaki gönül köprüleri çoktan yıkılmıştı zaten…

Anlaşılan o ki Kayseri’de Suriyelilere karşı vicdanları yaralayan muameleden sonra, AK Parti Ensar ve muhacir güzellemelerinden de çoktan vazgeçmiş gibi görünüyor.

Artık şunu net olarak biliyoruz, AK Parti bütün sevdalarından vazgeçip, dönemin ruhuna uygun olarak ‘kurt sevdası’na yelken açmış bulunuyor. Bu durumda, herhalde şöyle bir soru yanlış olmayacaktır: Ümmet, Rabia, Ensar ve muhacir söylemlerinin hepsi yalan mıydı?

Yıllarca ‘İslamcı dünya tasavvuru’ hayalleri kuran kesimlerin, AK Parti’nin bu savrulması karşısında kendilerini nasıl hissettiklerini çok merak ediyorum. Mutlu musunuz?

YORUMLAR (126)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
126 Yorum
  • Resneli Niyazi / 11 Temmuz 2024 16:31

    Türk kimliğimi inkâr etmiyorum, ancak hiçbir zaman kendimi “bozkurt” ve sembolize ettiği zihin dünyasına yakın hissetmedim. İktidarın mevcut halinden de fevkalade rahatsızım. Yine iktidarın bu yoldan dönmesini (imkansız demeye dilim varmıyor ama) imkansıza yakın görüyorum. Dolayısıyla iktidar böyle devam ederse benim desteğim olmayacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 10 Temmuz 2024 01:11

    Hani bazı insanlar için derler.. Bunlarda mide yok işkembe vardır..Bir türlü doymazlar hazımsızlık çekmezler.. Enseleri kalındır her türlü tokata razı gelirler..Putin kafamıza bomba yağdırdı kapısında gittik.. Saatlerce bekledik.. Trump en ağır hakaretler içeren Kaba Saba bir mektup gönderdi..Hiç aldırmadık bile..Tarihimizde hiç eğilmedik bükülmedik Ama.. 22 yılda şamar oğlanına döndük...

    Yanıtla (49) (3)
  • Musto'ya / 10 Temmuz 2024 13:17

    Ne yapmalıydık,her cephede savaş mı açmalıydık?Söyle de bilelim Musto aga.

    Yanıtla (5) (26)
  • İbrahim Hanif / 10 Temmuz 2024 14:49

    Tarihin en bayağı insanları din üzerinden para, makam ve şöhret kazanan insanları olmuştur. Kur'an bu konuda neşteri vurmuştur: "Allah, aklını kullanmayan toplumların üzerine pislik yağdırır" (Yunus-100). Kur'an, manen ölü bir topluluğu diriltmeyi vahiy-yağmur örneği üzerinden verirken, üzerlerine bereketli yağmur yerine pislik yağan bir coğrafyada yaşamanın ne menem bir şey olduğunu varın siz düşünün.

    Yanıtla (6) (2)
  • Musto / 10 Temmuz 2024 16:28

    Yurtta sulh cihanda sulh demiş.. Büyük Atatürk... Savaştığı komşularıyla Balkan ve Sadabat paktını kurmuş.. Size sorulmadıkça abilik taslamayın Arapların iç işlerine karışmayın demiş... Sen kalkıyorsun komşunun liderine Sen benim ayarımda değilsin.. Ne oluyor?? Sonunda ayarın teneke çıkıyor... Söylediklerini yutuyorsun.. Kendi camdan Evin varsa komşunun evine taş atmayacaksın ..Birilerine taşeron olmayacaksın... Ya olduğun gibi görün..Ya da göründüğün gibi ol...

    Yanıtla (7) (2)
  • Musto / 10 Temmuz 2024 19:22

    Yurtta sulh cihanda sullh.. Atatürk savaştığı ülkelerle Balkan paktını daha sonra sadabat paktı kuruldu.. Savaş en son çaredir kimseyle savaşalım demiyorum..Her ülkenin her milletin gururu kibiri vardır..Olur olmaz yerde ayar çekersen ayarını düşürürler. Kıbrıs'ta soydaşlarımız katlediliyordu.. Yok halimizle gerekeni yaptık. Batı dünyasının tüm karşı çıkmalarına ambargolarına rağmen.Arap dostlarımızdan Kaddafiden özellikle yardım aldık.Ama Erdoğan ne yaptı? Batının emriyle dostlukları yok etti.

    Yanıtla (9) (1)
  • okur / 10 Temmuz 2024 22:50

    boşuna nefes tüketme anlamaz bunlar ,ekonomistim dedi ne hallere düştük,nas dedi en büyük faiz bizde

    Yanıtla (1) (1)
  • okur / 10 Temmuz 2024 22:49

    13.17 yorumcu sen trolmüsün.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur'a / 11 Temmuz 2024 11:15

    Ne oldu abi,trol mu lazım sana ?Hemen bulalım.Musto'ya beğeni yapanlardan temin edebilirsin mesela:))

    Yanıtla (0) (0)
  • Merdo** / 10 Temmuz 2024 00:38

    *Biz ülkücülerin unuttuğu çılgın sözler:
    “Türk milliyetçiliğini de ayaklar altına alıyoruz". Bu milletin tümünü kucaklamadınız. Irkçılık yaptınız, kavmiyetçilik yaptınız"
    "Ben eşrefi mahluk olan insanlarla dolaşıyorum.sen o Bozkurtlarınla o alanlarda yine koşturmaya devam et"
    dün dündür bugün ,bugündür zihniyetinin ülkedeki en güzel tezahurudur.andimizi kaldiran, her yerden tc'yi silen, ve bugün milliyetcilik dersi ver (i) yorlar*

    Yanıtla (26) (5)
  • Doğan Alioğlu / 10 Temmuz 2024 11:30

    Peki 'Merdo' onlar bu pis işleri yaparken MHP ne yapıyordu? Halen ne yapmakla meşguller?

    Yanıtla (9) (1)
  • Batmanlı / 10 Temmuz 2024 14:46

    "Merdonun" kastı dün bende Görsel ve Yazılı Basında meydanlarda iki lider biribirilerine neler demişler sözlerini Alıntı
    Yapıp paylaşmıştım burda "“Türk milliyetçiliğini de ayaklar altına alıyoruz,
    Fatihayı Bilmezler vb.."

    Yanıtla (4) (1)
  • okur / 10 Temmuz 2024 23:02

    gerçek mhplileri tenzih ederim ama bazı mhpli yöneticiler islam soslu çakma milliyetçi.

    Yanıtla (1) (0)
  • GÖKBÖRÜ / 10 Temmuz 2024 11:30

    Efsanelerin mesajı, Bozkurt sürüsüne Mavikurt'un (gökbörü) liderlik etmesidir; sırtlanların liderliği ele geçirdiği ülkelerin ise vay haline:) Moiz kohen'in kemalizmi, biraz sos ilavesiyle yeşilkemalizm olarak devam ediyor!

    Yanıtla (4) (8)
  • Okur / 10 Temmuz 2024 14:52

    1925-2024 arası, gevezelik çok olsa da türk tarihinin en berbat dönemlerindendir. Ekonomiyi, adaleti, göç konusunu mahveden, en beceriksiz dönem ise 2011-2024 arasıdır.

    Yanıtla (2) (5)
  • okur / 10 Temmuz 2024 23:01

    şu yeşil kemalizmden tanınmış birini örnek versene.belki ne demek istediğini anlarım.

    Yanıtla (0) (0)
  • İlbeyli / 10 Temmuz 2024 01:08

    Reis pragmatik bir lider. Ülkesi ve milleti için neyin faydasını görürse ona yönelir.

    Yanıtla (3) (79)
  • Musta / 10 Temmuz 2024 06:54

    Güzel tevil.

    Yanıtla (8) (3)
  • Gerçekçi / 10 Temmuz 2024 08:04

    Nerde menfaati varsa oraya yönelir demek istedin heralde....Gerekirse en demokrat olur gerkise en milliyetçi Gerekirse en özgürlükçü..Yaşayıp gördük

    Yanıtla (47) (4)
  • okur / 10 Temmuz 2024 08:43

    fırıldaklığın adı pragmatizm olmuş.

    Yanıtla (32) (4)
  • Dr / 10 Temmuz 2024 09:34

    Anadoluda ona fırfırık derler. Müziğe de dımbırık.

    Yanıtla (13) (2)
  • Okur / 10 Temmuz 2024 08:58

    On milyon Suriyeli ülkemize girerken nasıl bir pragmatik düşünde vardı?

    Yanıtla (23) (1)
  • İlkokullu / 10 Temmuz 2024 09:18

    Pragmatik kavramına kaç takla attirabiliyorsun, seri yapabiliyon mu, rekorun kaç?

    Yanıtla (14) (0)
  • Objektif Okur / 10 Temmuz 2024 14:54

    katill denilen sisi,eset mavi marmara brunson kaşıkçı, 15 temmuzun arkasındaki BAE.vs.der susarız.!

    Yanıtla (9) (1)
  • Kararcı / 10 Temmuz 2024 19:15

    Yaptıkları yapacaklarının garantisidir. ‘Ülkesi ve milleti için faydalı’ ?

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 10 Temmuz 2024 22:52

    ufak atda bülüçlerde yesin be birader.ekonomistim dedi halimize bak emekli maaşı ile bile sürünüyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • vatandaşr / 10 Temmuz 2024 22:53

    valla ülkesi ve vatandaşı için görmedik ama yandaşlar için dediğin doğru

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 10 Temmuz 2024 19:33

    Kırk yıllık hayallerimizi , davamızı Dünya nimetlerine kurban ettik mevki ve makam uğruna.

    Yanıtla (1) (0)
  • eski ülkücü / 10 Temmuz 2024 22:48

    şimdi anlıyorumki böyle bir dava yokmuş.amerikanın uşaklığını yapmışız.zaten rahmetli türkeş bahçeli için abd ajanı demiş.yaşar okuyan söylemişti.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mustafa Soylutürk / 10 Temmuz 2024 15:03

    HER '' OCAKTAN'' BOZKURT ÇIKMAZ SADECE ÜLKÜ OCAĞINDAN ÇIKAR....

    Yanıtla (3) (14)
  • Karar Okuru / 10 Temmuz 2024 20:07

    Sinan Ateş gibi mi?

    Yanıtla (4) (0)
  • eski ülkücü / 10 Temmuz 2024 22:46

    sonra başkanlarını tuzak kurarak katleder.

    Yanıtla (1) (0)
  • alim / 10 Temmuz 2024 22:13

    Aslında kürt kelimesinin de 'kurt' kelimesinden türediği tarihsel bir vakıadır. (Bknz. Ansiklopediler)

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim / 10 Temmuz 2024 15:34

    İslamcı dünya tasavvuru kuran kesimlerin içinden sizde vardınız. Bu millet kandırıldı ise sizinde payımız var sn Ocaktan. Elbette ki bu kesimin bir kısmı halinden çok memnun çünkü hayallerinde pastanın büyüğünü götürmek varmış ve götürdüler. Saf duygularla hayal kuranlar küstüler ve evde oturuyorlar.

    Yanıtla (19) (2)
  • İbrahim Beye / 10 Temmuz 2024 20:25

    İbrahim Bey, Türkiye'de dindarlar kaymak tabaka mı? Türkiye bürokrasisine politikasına dindarlar mı hakim? Bunlar zengin takımı mı? Akpnin bürokratları dindar mı? Dünya politikasına müslümanlar mı egemen? Yoksa sömürülüyor ve katlediliyorlar mı? Emperyalistler İslamcı mı? Gazzelileri, Afganları, Iraklıları, Uygur Türklerini İslamcılar mı katlediyor? Menderes'i İslamcılar mı astı? Darbeleri İslamcılar mı yaptı bu ülkede? Akp İslamcı mı oportünist mi seküler mi, deist mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • Hulusi Keskin / 10 Temmuz 2024 18:27

    Menfaatinin nerede olduğunu gördüğü andan geçmişini bir kalemde silen adamlar günümüz ortamında lider olabiliyor.TOPLUMUN kültür seviyesizliğini çok iyi kullanıyrlar.Yüzde on malı götürürken,bu yüzde on % 40 da sürükleyip götürüyordu. Bakalım 31 mart'ta vurulan tokat devam edecek mi?

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖĞRETMEN / 10 Temmuz 2024 17:12

    Keşke Bozkurtu Wikipedia’dan degilde rahmetli prof.Ibrahim Kafesoğlu yada rahmetli Bahattin Ögel hocalardan ögrenseydiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 10 Temmuz 2024 15:35

    Bu coğrafyanın kaderi bu. gelecek öngörüsü olmayanlar geçmişe kaçar. geleceği geçmişte aramak bir çeşit davranış bozukluğu. olan toplumlara oluyor. özgürlük, refah olmadığı için insanlar 'Kafir' ülkelerine kaçıyor. İran'da başörtüsü istemiyorum diye isyan ediyorlar, Türkiye'de başörtüme dokunma diye eylem yapıyorlar. çok ilginç değil mi?

    Yanıtla (8) (2)
  • ido / 10 Temmuz 2024 14:46

    Reis Amerikaya kaç uçakla gitti acaba.

    Yanıtla (3) (2)
  • Murat / 10 Temmuz 2024 14:28

    Hayatımızı buraya odakladık artık!
    5.Her ZORLUKLA beraber elbette bir kolaylık vardır.
    6.Evet, her zorlukla beraber ELBET BİR KOLAYLIK vardır.
    7.O halde mühim bir işi bitirdiğinde hemen başka bir mühim işe sarıl.
    8.Dua ve niyazla yalnızca Rabbine yönelip yalvar! İnşirah Suresi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bilal / 10 Temmuz 2024 14:03

    Bozkurt furyası; merhum S.Ateş' in organize katlini küllendirmek için.Ülkedeki genel boğucu havayı dağıtmak için.Müsbet/ inşacı milliyetçilik etkisizleştiği için. Ve İsrail soykırım projesiyle ve dipköşede Yahudi siyonist soykırım sıtratejisinin oyalan/ gevşe taktiği gereği bozkurt sancağı sallanıyor...

    Yanıtla (2) (0)
  • Yasar / 10 Temmuz 2024 13:48

    Aslında en doğrusu sıkca tekrarlanan deyimdeki gibidir "layık olduğunuz gibi yönetilirsiniz) T.Erdoğan ,D.Bahçeli K.Kılıçtaroğlu , Ö.Özel , MAkșener tüm bunlar bizim kendi insanımız ve biz bunları seçtik ve arkalarından gidiyoruz. Youtube de bir video var Hollanda baṣbakanı devri teslim yaptıktan sonra bisikletine atlayıp evine gidiyor. Biz be Rutte ne Markel nede Finlandiya İsveç gibi ülkelerin başkanlarını seçmeyiz . Biz Türküz bizim gibi olanları seçeriz. Alan memnun veren memnun,ver gazı

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 10 Temmuz 2024 13:46

    Ensar bağrını açmıştı, yerinden yurdundan ayrılmak zorunda kalan muhacire. O muhacir güç eline geçince idarede yol vermedi Ensar'a. Emir Kureyştendir dedi. Devletleşen o zamanki yapıda idari görev vermedi. Harre vakasında da şehrini başına geçirdi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Alp Demir / 10 Temmuz 2024 13:46

    Bozkurt masasına korkudan oturuyor. Biliyor, bu işi çözmez ise, kimin kendisini oradan indireceğini...

    Yanıtla (0) (0)
  • Sedat F. / 10 Temmuz 2024 13:21

    Merih Demiral olayinin kisaca özetlemesi,"Bir deli bir kuyuya
    bir tas atti, 40 milyon "akilli" bu tasi cikarmak icin "nefes tüketiyor" (!)..

    Yanıtla (11) (2)
  • Cemil Çelik / 10 Temmuz 2024 08:48

    Amerika'da North Caroline Üniversitesinin amblemi BOZKURT.Spor müsabakalarında aynen bizim sporcumuzun yaptığı gibi elleriyle bozkurt işareti yaparak takımlarına destek veriyorlar. Üniversite kampusu değişik modellerle yapılmış kurt heykelleri ile dolu. Üniversitenin kurulduğu tarih 1914 .Buna ne diyeceğiz?

    Yanıtla (8) (4)
  • Akademisyen / 10 Temmuz 2024 13:02

    North Carolina Eyalet Üniversitesi logosu değil ama maskotu kurt gerçekten. Onların maskotları kurt kıyafetleri giyiyorlar, öğrenci, akademik veya idari personelin elleriyle benzer bir işaret yaptığını görmedim. Kuruluş tarihi de 1887.

    Yanıtla (5) (0)
  • hakan / 10 Temmuz 2024 13:02

    sayın yazar siz mutlu musunuz.....

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 10 Temmuz 2024 12:57

    İnadına 'sarı,kırmızı,yeşil' diye H. Kaplan Turancı oldu. köktendinci İ.Kılıçarslan M. Kemal'i farklı okumak lazım diyor. ay yarıldı, kıyamet yaklaştı. Yusuf Kaplan'dan başka ümmetçi kalmadı.

    Yanıtla (2) (2)
  • Yarar / 10 Temmuz 2024 12:30

    Memlekette ne kadar mit inanç varsa hepsini azgın bir canavar gibi yutup beslenerek yaşamını sürdüren bir yapı oluştu. Ha bu işler birgun elbet biter diyenseniz hayal kuruyorsunuz. Daha çok ekmek çıkar. Eşsiz bir kaynak var önlerinde ve ustalıkla kullanıyorlar. Tebrik etmek lazım. Ne zaman insan olmanın anlamı kavranir o zaman biter. Sorunu Reisten yada Ak partiden dışarı çıkaramıyor yazarlar

    Yanıtla (4) (3)
  • Hasan / 10 Temmuz 2024 12:14

    Safsatayla geçti yirmi küsur koca yıl.Elde var sıfır.Kurtmuş ayıymış derken hukuk gitmiş,edep gitmiş.

    Yanıtla (11) (1)
  • Murat 61 / 10 Temmuz 2024 12:14

    Ne yazikki para insanı bozuyor, biz eskiden parasız pulsuz dava uğruna çalışırken, bize öncülük eden abiler bu gün ultra lüks bir hayat sürüyorlar bu hayatın içinde. melek olsa 6 ayda bozulur.

    Yanıtla (11) (1)
  • karar okuru / 10 Temmuz 2024 12:08

    Mehmet Bey bence bu yazılarınızı güncel siyaset kültür, kişiler ve gruplar üzerinden yazılar yazarak kendinizi yormayın. Bunlar önemsiz demiyorum ama insanın ve insanlığın kadim tarihi üzerinden felsefi ve sosoyolojik yazılarada ihtiyaç var. Bilgi ve biliç dünyası değişmeden, olay, olgu ve objeleri anlama va algılama yeteneği gelişmeden sadece kısır döngü içerisinde birey ve toplum olarak benzer durumları yaşamaya devam ederiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Nermin Öztürk / 10 Temmuz 2024 12:02

    Her değeri çiğneyen ve yozlaştıran AKP maalesef Bozkurt'u da bozdu. Merih'in davranışı bu bozulmaya karşı bir direniştir.

    Yanıtla (4) (10)
  • Sefa / 10 Temmuz 2024 11:50

    Bu dünya hayatını ekonomik olarak kaybettik .bari Ehli Beyt emanetini bütün insanlara açıklayalım da insanların ahiretini kurtaralım.Dini konularda uzmanlasanlar ne demek istedigimi bilir yoksa ben zaten demokrat din dil irk mezhep ayrimi yapmayan insanim

    Yanıtla (8) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 10 Temmuz 2024 11:48

    Milli Görüş okulunda yetişen AKP kadrolarının,bu gün iktidarlarını sürdürmesi koşuluyla değişik her ilkeyi-yani ilkesizliği-kabule hazır olduğu görüşünüze aynen katılıyorum.

    Yanıtla (9) (3)
  • E.Ogretmen / 10 Temmuz 2024 11:33

    Akıncı Gençlik'ten Ak Gençliğe, daha sonra "Bozkurt"çu gençlik...Bu siyasi hareket 70'lerden itibaren gençleri etkilemeye başladı.İslami hareket iddiası ile.Once imam-hatip okulları,Kur'an kursları ve ilahiyat fakülteleri adım adım adeta ele geçirildi.Bu arada diyanet.Yapilan anketlerde din görevlilerine güven çok aşağılarda.İlk on mesleklerin içinde yer alamıyor.Araştirmaci Mehmet Ali Kulat söyledi iki ayrı kanalda dinledim...Yazık çok yazık!!!

    Yanıtla (5) (1)
  • Sems / 10 Temmuz 2024 11:30

    Akp nin davası ; cumhuriyet değerlerini yıkıp,ülke varlıklarını birilerine peşkeş çekerek koltuklarını sağlamlaştırmak,dini söylem ve etlemlerle toplumun gözünü boyamak.mhp nin davası;vatana hizmet ediyoruz imajı yaratıp, karışık ve kanunsuz işlerle milliyetçilik yapmak .yani biri dini ,biri vatanı kullanarak malı götürüyor.ulan namaz kılıyorsun diye bütün hırsızlıklar sana helal olmuyor,vatana hizmet ediyorsun diye de her türlü suç işleme sana mubah olmuyor.

    Yanıtla (6) (3)
  • Real / 10 Temmuz 2024 11:29

    Ben de sormak istiyorum. Siz mutlumusunuz Sayın bağımsız gazeteci köşe yazarlarımız?

    Yanıtla (1) (0)
  • Ada / 10 Temmuz 2024 07:21

    Mehmet bey Türklük kader, islam tercihtir. Allah bizleri Türk olarak yaratmış, tarihe baktığımızda insanlığa ve islama en büyük hizmetleri bu millet etmiştir, etmeye de devam ediyor. Bu milletin bir ferdi olmak her birimiz için gurur kaynağıdır, kültürel kodlarımızdaki mitolojik efsanelerde yer alan bozkurt Türk milletinin sembolüdür. Bir partiye veya stk’ya ait değildir. Rahatsız olmanızı gerektirecek bir durum yok, endişelenmeyin lütfen.

    Yanıtla (11) (21)
  • Doğan Alioğlu / 10 Temmuz 2024 11:25

    'Ada' rumuzlu vatandaşa: Türk milletinin tarihte yapmış olduğu o hizmetlerde 'Türk milletinin sembolü' o ' dişi kurt ' hep önden mi gidiyordu?
    Yoksa arkadan mı geliyordu? Tarihçiler de mi görememiş?

    Yanıtla (2) (3)
  • bozkurt / 10 Temmuz 2024 11:21

    ensar - muhacir olmak öyle kolay değil. ülkemize çöreklenen 10 milyon mülteci kesinlikle muhacir değil. siyasi nedenlerle kabul edenlerde kesinlikle ensar değil. vatan için değil makam mevki için mücadele edenlerde kesinlikle BOZKURT değil olamazlar...

    Yanıtla (13) (4)
  • Okur / 10 Temmuz 2024 10:45

    Aslında takiye yapmıyorlar mı?sadece yandaşları ile birlikte cep doldurdular. Plan proğram yok değil sadece darül harp diye nitelediler yola devam yarın ne getirir ona da dönerler. Elli yıllık siyasete kafa yoruyorsam bildiğim bu ittifak hayatta olmaz ama ne hikmetse katolik nikahı gibi çevreme bakıyorum ülkücü olup aş kaygısı olmayan yok ülke desem kimin umrunda,din dersen kim sallıyor. Aslında kin ve nefretlerini kusmaları gerekti ama çok uzun sürdü tez elden Allah kurtarsın.

    Yanıtla (6) (2)
  • Kararlı karar okuru / 10 Temmuz 2024 10:33

    Sayın yazar ,Bozkurtlar bu 'kurt sevdasının geçici olduğunun farkındalar siz hiç endişelenmeyin.

    Yanıtla (5) (2)
  • Ali Demir / 10 Temmuz 2024 10:18

    Hepsi yalan mıydı? demiş yazar. AK Parti'nin nesi doğru ki? Memleketi ne hale getirdiler. Sınırsız yetkileri var ama herşeyden dış güçler ve muhalefet sorumlu.

    Yanıtla (9) (1)
  • Abdullah ÖZBEK / 10 Temmuz 2024 10:04

    Sayın OCAKTAN,
    Önemli noktalara temas etmişsiniz. Ama sizler de başta... Sonra, nasıl bir değişim yaşadınız? Evirildiğiniz taraf ne kadar doğru?
    Her meyve bir tohumla başlar. Sizler neyi ektiniz de ne devşirdiniz?
    Ayrıca. bilmelisiniz ki toplumlar da öyle. şu kadar bu kadar yılda değişmez. Bu bir süreçtir.
    Ha bir de şunu ifade edeyim... İnsan malzememiz bu. Sizler bundan "iyi insan" modelini nasıl oluşturacaksınız?
    Biraz da bunlar üzerinde düşünmeye ne dersiniz?
    Saygılarımla.

    Yanıtla (1) (1)
  • Çiko / 10 Temmuz 2024 09:59

    Bütün sevdalardan geçebilirler ama dolar yeşili ve koltuk sevdası hariç

    Yanıtla (7) (3)
  • Karar Okuru / 10 Temmuz 2024 00:53

    İkiyüzlülüğün, çifte standartlığının, hukuksuzluğun, adaletsizliğin, samimiyetsizliğin, çıkarcılığın damgasını vurduğu siyasi yapılardan ne millete, ne ümmete ne de insanlığa hayır gelir! Yönetimde adalet, samimiyet ve doğruluk esastır.

    Yanıtla (29) (2)
  • Muammer / 10 Temmuz 2024 09:52

    He he öyledir. Erdoğan da öyle derdi. Ta ki, iktidara gelene kadar. İşin ilginç yanı, hâlen de aynı diyor. Bunlar edebiyat. Uygulama ise çok farklı.

    Yanıtla (3) (4)
  • Karar okurum / 10 Temmuz 2024 09:48

    Ezanla bayrakla karınların doymadığı görüldü. Popülist milliyetçilik girdabında yok olup gidiyoruz. Hamasi söylemleri bırakıp bir an önce gerçekçi çözümler üretmeliyiz. İngiltere seçimlerinde parlamento ters yüz oldu, önceki başbakan çıkıp ta biz gidersek ülke batar demedi. Hiç bir gürültü patırtı duymadık....

    Yanıtla (11) (0)
  • Musta / 10 Temmuz 2024 09:38

    Sığınmacılar ile Ensar-muhacir ilişkisi yapısal olarak aynı değildir. Bu sistem Sahabe tarafından Peygamberimize önerildi. Yani çıkış noktası, ev sahiplerinin iradesidir. İkinci olarak, o dönemde henüz devletleşilmemişti. Yani; bu ilişki devlet-halk ilişkisi değil; insan-insan ilişkisidir. Ayrıca, önden hicret eden sahabeler toplumsal, ekonomik ve manevi bir atmosfer (entegrasyon) hazırlığı yapmıştır. İnsani ve dini olarak bu insanlar korunmalı; ancak konunun bağlamı doğru oluşmalı.

    Yanıtla (5) (6)
  • Misafir / 10 Temmuz 2024 09:34

    (01.08).sanırız bunu kastetmiş olmalı
    (Para)dig(matik):)

    Yanıtla (2) (0)
  • Derviş / 10 Temmuz 2024 09:20

    Bu toplumu çok yüceltmesek arkadaşlar. Biz buyuz işte. Biz bu kadarız işte. Durum neyi gerektirirse onu yaparız. Çok faziletli, çok dirayetli bir toplum hiç olmadık ki. Göktürk yazıtlarında hakanımız toplumu nasıl tasvir ettiyse, o biziz.

    Yanıtla (8) (0)
  • Beytocan Diyarbekir / 10 Temmuz 2024 09:15

    Ne olduysa Ustalık döneminde oldu. Keşke hep Çırak veya Kalfa kalsaydı da ülkemiz bu duruma düşmeseydi.

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar okuru / 10 Temmuz 2024 09:11

    Hikaye okuma mutlu olmasalar yapmazlardı kursakları tıka basa doyuncaya kadar hep mutlu olacaklar dinimiz ne diyor küfür tek millettir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Bir dost / 10 Temmuz 2024 09:10

    Ne demişti Akşener:" Sonunda, ölüm olsa da, tek başıma kalsam da bu mücadeleden vazgeçersem namussuzum, şerefsizim, namerdim.Hep birlikte göreceğiz el mi yaman bey mi yaman?.vee devlete son görevimi yaptım" diyerek sarayın yolunu tuttu.el sıkıştı..umutları kıranlar kervanına
    bir kişi daha eklenmiş oldu..sn.Bahceli, Sinan, en son ablamız merall.

    Yanıtla (17) (1)
  • Selçuk / 10 Temmuz 2024 08:51

    Ekonomik krizde kuraldır bol bol gündemdeki masallara sarılıp vatandaşa içinde bulunduğu vaziyet unutturulmaya çalışılır, batandaşın şiddetli erken seçim istekleri geçiştirilmeye çalışılır

    Yanıtla (8) (0)
  • O k u r / 10 Temmuz 2024 08:35

    Emekli aylığı 10 bin lira,
    Bir ekmek 10 lira..
    Bir parmak işareti bir çok şeyin üzerini örtüyor.
    Parmak deyip geçmeyin
    Bir zamanlar başparnak yumulu 4 ü yukarda ile, bugün ikisi havada üçü ortada birleşik! vaziyette..

    Yanıtla (3) (1)
  • P7{ / 10 Temmuz 2024 08:17

    Ak partinin oy alma ve söylem dışında milliyetçilik ile ilgili neler yaptığını bilen varsa bizde bilelim kimse kendi davasından dönmüş değil her şey başladığı gibi

    Yanıtla (9) (3)
  • Batandaş / 10 Temmuz 2024 07:50

    İnsanlar iktidarın bu u dönüşlerinden çok yoruldu.

    Yeter milletle dalga geçmeyi bıraksın iktidar.

    Her zam dönemi TÜİK'in oyunlarından iktidarın ölümü gösteri sıtmaya razı etme oyunlarından bıktık.

    MHP liderinin tehdit dilinden bıktık.

    Ne Suriye, ne Nato, ne milliyetçilik, ne ensarcılık milletin umurunda değil. Millet aç aç.

    Millete zam verecekler kök maaş uydurmalarıyla milletin anasından emdiği sütü burnundan getirdiler. İktidar sözcüsü çıkmış sanki cebinden verecekmiş gibi bir havalar…

    Yanıtla (25) (1)
  • Takipci / 10 Temmuz 2024 07:40

    Sn yazar, gecmisi itibari ile Reyis'i en yakindan taniyanlardan biri olmali, fakat hic tanimamis gibi yaziyor. Biz taniyoruz; Ne derse tersini yapar, ne yaparsa tersini soyler. "3Y" derkende oyleydi, "Bozkurt" derken de oyle. Halk arasinda bir soz var, der ki: Ici baska, Disi baska...

    Yanıtla (20) (0)
  • Mahmut / 10 Temmuz 2024 07:39

    İşine yarayacağını hissederse ışık hızıyla ensar-muhacir söylemine geri döner. Çünkü onda ideal, prensip, ahlaki tutarlılık yoktur. Ne vardır? Sadece şahsi çıkar vardır. Sabahleyin şeriatçı, akşama bozkurtçu olabilir mi? Lafı mı olur bunların. İşine yarıyorsa öğleyin amerikancı da olabilir.

    Yanıtla (17) (0)
  • HTT / 10 Temmuz 2024 07:30

    Herşey yalan baki olan iktidardır şu gök kubbede

    Yanıtla (9) (0)
  • Efedamat / 10 Temmuz 2024 06:11

    AKP bir yalanlar partisi dir.
    Adalet ve kalkınma her ikiside yalandır.
    Bu ülke de ne adalet ne de kalkınma vardır.
    Devri iktidarlar bittiğinde ortalık çok kokacak.
    Olan ülkeye oldu.
    Ensar muhacir Rabia artık kullanımdan kalktı.
    Varsa yoksa kurt bozkurt
    Game of thrones Türkiye versiyonuna hoş geldiniz.

    Yanıtla (20) (1)
  • Muammer / 10 Temmuz 2024 06:07

    Ensar muhacir bozkurt.. Hepsi esatir-i evvelin.

    Yanıtla (2) (2)
  • Ahmet Turani / 10 Temmuz 2024 02:23

    Mehmet Bey hem de çok mutlular. İslam birliğini kurdular şimdi sırada Türk birliği var. Evelallah onuda kuracaklar(!!!)

    Yanıtla (11) (5)
  • Konuk / 10 Temmuz 2024 02:19

    Kendi içindeki bir kesime eziyet eden bir toplum veya devlet, gün gelir topyekün onurunu kaybeder vicdanı olmayan politikacıların şemsiyesi altında. Mesele bundan ibarettir.

    Yanıtla (15) (1)
  • Matrakçı... / 10 Temmuz 2024 01:22

    "Abdestsiz sofuya namaz dayanmaz" ...diye Ata sözü var...Sanırım o hep çorba derdinde oluyor..

    Yanıtla (6) (1)
  • 0606 ANK. / 10 Temmuz 2024 00:59

    "Allah'ını seven dosdoğru desin,

    Değişen ben miyim yoksa onlar mı?

    Şeriat siz olun, parmağı kesin,

    Değişen ben miyim yoksa onlar mı?

    Bize "kafatasçı"diye ağır hakaret

    Edenlerle ben mi kurdum hükümet?

    Beni de yargıla, ama insaf et!

    Değişen ben miyim yoksa onlar mı?

    Ben mi ihraç edip vekil susturdum?

    Bir sürü gönülü ben mi küstürdüm?

    Değişen ben miyim yoksa onlar mı?

    Dikkat et, burada her işin başı,

    Ne ülkü koydular, ne ülküdaşı,

    Ben mi dedim size “yol arkadaşı„

    Değişen ben miyim yok

    Yanıtla (7) (0)
  • Ali İncirci / 10 Temmuz 2024 00:46

    Ak Parti=milletin "AKP'si" olmuştur, millet de ona zamanı gelince "AKP'si" diyecektir!

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 10 Temmuz 2024 00:24

    Mutlu olamazlar, geniş kitleleri kaybettiler, sıradan bir milliyetçi partiye evrildikçe küçülecekler. Bu biraz da son çırpınışları sayılabilir. Kuruluş felsefesinden uzaklaşmak hem kendilerine hem Türkiye' ye kaybettirdi.

    Yanıtla (23) (5)
  • Yaşlı kurt / 10 Temmuz 2024 00:20

    Yıllarca devletin başına devlet gelecek dedik. Bozkurt işareti yaparak. Baktık başa gelmeye niyeti yok, bir faydasını görmedik Bıraktık birazda "milliyetçiliği ayaklar altına aldık diyenler" Bozkurt işareti kullansınlar!

    Yanıtla (11) (5)